fredag 26 september 2014

S T R E S S E D








5 prov och ingen helg!
jag är så trött att jag knappt kan ta ett ända djupt andetag!
så trött, och lite stressad med alla det här proven.
och känner mig ännu mer stressad eftersom proven hit tills inte visat bästa resultat direkt.
jag blir liksom nästan sur på mig själv, jag som tyckte det gick så bra när jag gjort det.
men sen ba: du nådde precis betyg D?
och man ba vaaa?!
jag blev nästan ledsen, men mer stressad, eftersom jag vill klara det.
jag vill ha bra betyg när jag går ut i jul.
jag vill verkligen.
men jag vet inte om jag blivit lite skoltrött.
jag orkar bara inte mer.
och visste ni att ren fakta visar att halva människans liv jobbar personen eller stressar bryr sig om pengar, jobbar och jobbar, lämnar sina barn med en snabb kram och sen jobbet.
och där sitter dem, om och om igen, och väntar på ett mirakel som nästan aldrig händer.
självklart ska man ändå leva, lev och vänta på lyckan som sker när du kliver över tröskeln in i hemmet, 

men nu förtiden har du inte ens den känslan 1 gång i veckan.
för när du kommer hem, ska du hjälpa barnen med läxan, laga mat, fixa tvätten, städa hustet, handla mm. 
jag tycker det är lite av sjukt. att människan måste gör så, kanske en liten kvart,  halvtimme njuter du, sen reser du dig och stressar som vanligt. 
springer till bussen för att komma i rätt tider.

jobba, jobba det är det vi gör!
jag förstår hur folk kan nästan bli arga, arga på skiten, i understand you guys!
jag är det samma, men ibland måste man bara knipa igen och jobba hårt, jobba hårt!
hårdare en alla! och vinna skiten, och sen njuta bara njuta för 1 vecka.

G E  A L D R I G  U P P 
L O V A 
O K E J?

K R A M!




1 kommentar: