fredag 15 augusti 2014

Z A R A L A R S S O N/ M I N K R O P P





Ja många vet ju redan att jag älskar ja... Zara Lasson.
hon är ju himla vacker faktist. sjukt vacker. 
men i alla fall.
hon skrev ett sådant sjukt fint, och smart inlägg.
om att kroppen betyder så mycket i dagens samhälle.

jag fastnade för texten och läste om den hela 3 gånger.
den talade verkligen sanning.
och verkligen hur folk beter sig på nätet.

hur män kan skicka runt bilder och skriva över 30  saker om vad dem skulle vilja göra med kroppen. det äcklade henne. och äcklar mig sjukt mycket.
och att jag skriver män.. är för att män är dem som oftast gör sådana saker.
i dagens nuet!
jag blir nästan äcklad av allt som sker överallt i världen just nu.
och hon skrev också om att folk säger att dem har "rätt" till att kommentera vad dem vill på nätet.
men banne mig inte. dem ska verkligen inte få skriva något om någons kropp.
då människan blir obekväm i situationen.
och verkligen inte vad du, eller ni tycker om människans kropp.
och jag kan verkligen inte fatta hur folk kan kalla någon fet som banne mig inte är det.
kanske någon liten kurva. kanske inte världens 6 pack på magen. 
kanske inte långa smala ben.
kanske inte...

och nästa gång ni ska säga eller skriva något om någon kropp.
tänk då på dig själv om någon har skrivit något liknande till dig som gjorde dig obekväm.
och folk kanske tycker att jag som är så ung inte ska skriva eller tycka om detta.
men det gjorde jag och ja och jag skrev. men jag tyckte bara att det inlägget var så sjukt smart, skrivet av Zara. 

men i alla fall har det sjukt bra här.
varmt men sjukt gött!

M E N

H A  E N  B R A  D A G

K R A M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar